از کی تا حالا با روسری می خوابی؟ / یک دیالوگ عجیب در سریال مادرانه

امشب (پنج شنبه شب) شگفت انگیز ترین و عجیب ترین دیالوگ تاریخ تلویزیون و سینمای پس از انقلاب توسط نویسنده، کارگردان و بازیگر سریال مادرانه خلق شد! چیزی شبیه همان چند دیالوگ درخشانی که پدر به دخترش می گفت: "آرایشتو پاک کن، دختر!" در حالی که هیچ آرایشی بر صورت وی دیده نمی شد!

 

این بار زمانی که مریم زمان (شقایق فراهانی) در اتاق و در رختخوابش خود را به خواب زده بود، مادرش وارد شده و به او می گوید:" از کی تا حالا با روسری می خوابی؟!"  یادم می آید هنگام تصویربرداری سریال در مسیر زاینده رود ساخته آقای حسن فتحی، بارها و بارها به گروه لباس تذکر دادند که روسری و شال خانم مهرانه مهین ترابی باید به نحوی بسته شود تا قسمت زیر چانه ایشان (ناحیه غبغب) نیز پوشیده شود. در حالی که هیچ گره، چفت و بست یا چیز دیگر به هیچ وجه قادر به پوشاندن این ناحیه تقریبا افقی از زیر چانه و بالاترین ناحیه گردن نیست. به هر حال امشب با شنیدن این دیالوگ به یاد رمضان 88 افتادم و این که ظاهرا تا کنون اشتباه می کردیم و اگر بازیگر زن خود را به خواب نزده باشد و اگر قرار باشد سکانسی از خواب واقعی وی را تصویر برداری کنیم، مجازیم تا وی را بدون روسری و بدون حجاب نشان دهیم!

از سر شب تا کنون در شگفتم که این دیالوگ های مشعشع و ساختارشکنانه غریب (!) از کجا خلق می شوند و نویسنده در آن لحظه که مبادرت به نوشتن آن می کرده در چه حال و هوایی سیر می کرده است؟! به هرحال تصور می کنم تمامی طراحان لباس این سه دهه، باید فی الفور گوشی تلفن را برداشته و از کارگردانان آثاری که طراحی لباس آن ها را برعهده داشته اند بابت طراحی اشتباهی که تاکنون انجام داده اند عذر خواهی کنند!  قصور و اشتباهی که در آن بازیگر زنی را که واقعا در خواب بوده با روسری و حجاب نشان داده اند!  

به قول یکی از دوستان، این دیالوگ می توانست به شکل زیر تکمیل شود و ادامه یابد:

مادر: از کی تا حالا با روسری می خوابی؟

مریم: از وقتی که تو جلوی شوهرت روسری سر می کنی!

 

 

کد خبر 305311

خدمات گردشگری

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 208
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۱۸:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۳
    بابا سرعت عمل. یعنی اینقدر کمبود سوژه دارین که ....................
    • بی نام A1 ۱۹:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۳
      موافقم. دیالوگ ها در سریال های صدا سیما ضعیف است و ای کاش اختلاط زن و مرد را به این صورت زننده نشان نمی داد. صدا و سیما باید دانشگاه باشد و فرهنگ ساز.
    • محمد A1 ۱۹:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۳
      يكي نيست بگه آقاي فروتن شما مخالف آزادي تلويزيوني يا موافق . خط قرمز رو بگذرونن گير ميدي . رو خط سبز پيش برن گير ميدي. آقا يك كلام بگو من مخالف تلويزيون ام و خلاص .
    • بی نام A1 ۱۹:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۳
      همش نزن
    • دانا و آگاه به مسائل روز A1 ۱۹:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۳
      کمبود سوژه نیست ! خط قرمزها زیادن ....
    • رضا IR ۱۹:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۳
      اتفاقاتی تو این 3 سریال ماه رمضون میفته که عجیب داره خدشه دار میکنه فرهنگ فیلمای ما رو ... اگه مثلا به گونه ی غربی نمیخوایم روابط نشون بدیم پس یه سری حرکات نباید انجام شه .. مثلا زن و شوهر میرن تو اتاق و درب رو میبندن
    • بی نام A1 ۱۹:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۳
      بدتر از این مادرانه، همین سریال خروسه. دیالوگ امشب یوسف تیموری و خانم شریفی نیا رو دیدین؟ انگار نه انگار این شخصیت ها با هم نامحرم هستن! من نمیدونم ولی وقتی صدا و سیما این چیزا رو رعایت نمی کنه و نامحرم ها اینقدر با هم راحت هستن، دیگه چه توقعی میشه از جامعه داشت.
    • sima CZ ۲۰:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۳
      74 9
      سوژه، سوژه است و همین سرعت عمل مهم و جالب و داغش میکنه و نویسنده رو مطرح! این ملت چرا با خوندن، درست خوندن، دقت کردن، نتیجه گیری نکردن، احساس استادی نکردن مشکل دارند؟ نویسنده اتفاقا خیلی خوب داره حقیقتی که نسل من دهه پنجاه و شصتی باهاش درگیریم رو نفی میکنه.دیالوگ باید دلیل داشته باشه، با موضوع و متن همخوانی داشته باشه. حالا آقای نعمت الله خواستند یک طعنه بزنند به چند دهه باوری که زوری به خوردمون رفته ولی به قول نویسنده ی این مقاله بنده از اقای نعمت الله میپرسم: چرا مادر توی خونه جلوی شوهرش و پسرهاش روسری سرشه؟؟ این دیالوگ نامناسب بود چون هیچ چیز رو تغییرنمیدهو چهخوشمون بیاد چه بد عادت کردیم خیال کنیم اتاق خاب عروسو داماد، زنو شوهر جدا نیست یا فلانی موقع خواب روسری سرشن نیست
    • ماني IR ۲۰:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۳
      شما هنوز هم تلويزيون ايرانو نگاه مي كنين؟
    • تهی IR ۲۲:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۳
      23 50
      مادرش این حرفو زد تا به دخترش بفهمونه که نمیتونه سرشو شیره بماله ........
    • بی نام IR ۲۲:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۳
      51 24
      واقعا که متأسفم از اینکه یه مسئله به این پیش پا افتادگی را سوژه بزرگی کردین مردم تو فکر سفینه فضایی هستند بعد ما تو فکر اینکه فلان بازیگر تو سریالها در مورد روسری اینو گفته اونو گفت تا وضعیتمون این باشه بهتر از این نمی شیم
    • بی نام IR ۲۳:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۳
      53 7
      بگو خب!
    • میلاد IR ۰۰:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۴
      31 16
      افراط و تفریط خبر آنلاین زیاده
    • سعید رضایی A1 ۰۴:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۴
      47 53
      پ ن پ مانی جان میشینیم سریالای ابکی ماهواره رو میبینیم.که سریال 75قسمتی رو بکنن 150 قسمت.تمومم نمیشه لامصب.یعنی بجز 4 تموم شبکه های ماهواره مزخرفن.حداقل این سریالارو میبینیم سروته داره
    • شهاب 66 A1 ۰۶:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۴
      30 24
      اقای رضایی منم با مانی موافقم.مم فقط ماه عسلو میبینیم.بعدش میشینیم ماهواره میبینیم اینقد که سریالای تلویزیون مزخرفن
    • به سعید رضایی A1 ۰۷:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۴
      33 8
      یعنی واقعا می خوای بگی اینا سروته داره؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
    • سمر A1 ۰۸:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۴
      23 29
      سریالا همه چرتن.فقط ماه عسل خیلی خوبه
    • بابك A1 ۰۴:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۵
      6 2
      فوق العاده سرياله مسخره ايه چرت محضه
  • بی نام A1 ۱۸:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۳
    بابا دمت گرم خخخخخخ
  • متعجبم A1 ۱۸:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۳
    668 8
    یعنی بعد این دیالوگ بنده نعره ها سر دادم و زمین را گاز بگرفتم و بر سرو صورت خود همی زدم
    • بی نام IN ۱۸:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۳
      492 4
      گریبان ندریدندی؟
    • مهدی IR ۱۹:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۳
      28 2
      شیخ چطوره ؟
    • بی نام IR ۲۰:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۳
      273 3
      و سر به بیابان نگذاشتی؟
    • منظورفهم EU ۲۱:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۳
      101 2
      عالي بود،زدي تو خال! شانس اورديم با تيركمون تلوزيونو نزده!
    • امیر US ۲۱:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۳
      132 2
      تو افق محو نشدی؟
    • محمدحسن A1 ۰۶:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۴
      36 4
      سينه را نچاكانندي؟
  • ژنرال A1 ۱۸:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۳
    ببین آدمهای کوچک با حوادث کوچک چگونه به هم میریزند؟!
    • بی نام IR ۲۳:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۳
      37 15
      بابا بزرگ وار! شما به بزرگی!خودت ببخش
  • عماد A1 ۱۸:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۳
    واقعا کمبود مطلب دارین هااااا، این چیه آخه؟!!! یک جمله‌ی درست هم که توی سریال هست این طوری روش مانور می‌دین که حساسیت ایجاد بشه. واقعا متاسفم. این معضل مردمه؟!!!!
  • hadi IR ۱۸:۲۳ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۳
    حرف دل ما رو گفتی اون یکی سریالشون هم که دیگه ایقدر امپاس رو تکرار می کنه تو هر قسمت که دیگه سردرد گرفتیم ... واقعا جای تاسف داره تا چند سال پیش سریال های مناسبتی یه سیر تکامل رو طی می کرد و تو این چند ساله هر سال بدتر از پارسال . کلا" سیاستگذاران صدا و سیما نمی دونن تو سریالاشون دنبال چی می گردن.
    • بی نام A1 ۱۹:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۳
      33 63
      شما عزیز یه سری هم به کامنت های پرونده ی سریال ها تو همین خبرانلاین بزن تا بفهمی همه مثل تو فکر نمیکنند
    • ناصر A1 ۱۹:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۳
      میدونم این نظرم هم به مانند خیلی نظرات دیگه منتشر نمیشه ولی امشب افسوس خوردم خیلی زیاد،نه به خاطر این دیالوگ بلکه به خاطر کل سریال،این یک سریال ساختار شکنانست اونشب رهاواسه خواستگاری رفت خونه پسره امشب پسره رو نشون میداد که جون پدر رها رو نجات داد بعد خیلی راحت باهاش میره بیمارستان بعد پدره خیلی راحت میره خونه پسره و باهم میشینن تو ماشین و خیلییییی آروم راجع به این صحبت میکنن که پسره چقدر میگیره تا از زندگی دختره بره بیرون،هیچکدوم از ما نافی نقش پر رنگ رسانه در شکل گیری فرهنگ عمومی جامعه نیستیم پس مطمئئئئئئئئن باشید این سریال اخلاق عمومی نوجون هایی که تازه به سن بلوغ رسیدن رو به گند میکشه و بازخورد منفی این سریال رو حتما توی جامعه خواهیم دید برای این رسانه به ظاهر ملی باید تاسف خورد...تاسف
    • بی نام IR ۱۹:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۳
      اقاى ناصر شما كه تحليل مى كنيد ده بيست سال قبل كدام سريال ها سبب وضعيت زمان حال جامعه است؟
    • محمد IR ۲۰:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۳
      22 6
      داش ناصر ، تفاوت بين سليقه كارگردانا خيلي زياده . گاهي هم صدا و سيما مياد يه كارگردان و به طور كلي كنار ميزاره مثل عطاران. مگه تو سريال عطاران سر اون انگشت درد برادر زنش تو سكانس ماشين يا پاره كردن بالش و ... خط قرمز نشكست ؟ اين ديالوگ" از كي تا حالا با روسري ميخوابي؟" واسه اين فيلم به جا بود . چون نه خوابيدن با روسري تو سريال رو به نمايش كشيده بود و نه ... . مطمئن باش يكي كه 15 دقيقه بره خيابون فرق بهشت سريال هاي تلويزيوني و جهنم خيابون رو متوجه ميشه و تاثير بد نميگيره .
    • بی نام IR ۲۳:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۳
      6 2
      مطرح کردن موضوعاتی که روزانه در جامعه با آنها سر و کار داریم درست و به جاست زیرا نباید بی دلیل از شهرمان و مردمش مدینه ی فاضله ای نمایش دهیم وقتی که نیست...ولی نکته اساسی و قابل تامل در نتیجه گیری از اثر است این که در نهایت کاری که مغایر با فرهنگ است را بد و کاری که پسندیده است و جا دارد بیشتر به آن بها داده شود را خوب نشان دهد...اگر این اتفاق بیفتد اثر بسیار غنی می شود و قابل تقدیر فراوان ولی اگر اتفاق بلعکس بیفتد باید از آن ترسید
  • بی نام IR ۱۸:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۳
    بی جنبه ها!.....
    • بی نام IR ۱۹:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۳
      61 26
      بابا با جنبه!
  • بهاره A1 ۱۸:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۳
    مثلا میخواست بگه من میدونم تو بیداری و الکی خودتو به خواب زدی! من تا شنیدم این دیالوگو گفتم:طرف اشتباهی گرفته!فکر کرده این گلشیفته است نه شقایق:)))) از اقای نعمت اله این دیالوگ بعید بود.بیشتر انتظار میرفت مادر تا درو باز کرد بگه: خدا بیامرز مادرم وقتی من با روسری میخوابیدم میگفت:چی تو دلت داری دخترم؟چی رو دلت سنگینی میکنه؟بریزش بیرون.سبک کن خودتو!سبک کن منو!سبک کن پدرتو!که پشت در اشک تو چشاشه و دلش آشوبه مادر!که یه عمره دلنگرانته که مبادا دوباره دلت بلرزه!بلرزه و زلزله بیاد رو سرمون!رو دلمون!:))))))))))))
    • بی نام RO ۱۹:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۳
      121 4
      یه لحظه فکر کردم خوده نعمت الله بقیشو نوشته...
    • بی نام RO ۱۹:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۳
      74 6
      پیشنهاد میکنم همه این متنو شونصد دفعه بخونن.. تا به هنر آقای نعمت الله پی ببرن...
    • بی نام A1 ۲۰:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۳
      36 14
      خیلی عالی نوشتین.انصافا از نعمت اله هم بهتر
    • بی نام A1 ۲۱:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۳
      16 2
      بهاره خانم، از حرف ربط «که» زیاد استفاده کردید و واقعاً آقای نعمت الله هم از این حرف در نوشته هاشون زیاد استفاده می کنن، ولی تو این سریال کمتر استفاده کردن. تو سریال جراحت ولی خیلی «که» به کار می برد، رو اعصاب بود. تو این سریال هم متن به محاوره نزدیک شده و مثل کتاب های ادبیاتی 200 سال پیش نیست، هم از حرف ربط «که» کمتر استفاده شده. امیدوارم دیگه از اصطلاحات عجیب غریب «همش نزن» دیگه کمتر تو فیلم هاش استفاده کنه. کلاً متن جالبی نوشتید
    • بی نام IR ۲۱:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۳
      15 3
      واقعا آفرین این نشونه ی دقت بالا و استعداد ذاتیه
    • عباس EU ۲۱:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۳
      15 3
      من نمیدونم چی بگم به این نظر!!! عالی بود! عالیییییییییییییییی!!!! 10 بار خوندمش و هربار یه نکته کشف کردم.
    • محمد IR ۲۲:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۳
      10 4
      هر وقت تونست ديالوگي در حد "بازي ديگه تموم شده" (با صداي آلن دلوني) بنويسه شرطه . اين اشعار و جملات سنگين كه چيزي نيست. نعمت الله رو ميگما .
    • بی نام IR ۰۷:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۴
      7 2
      ترکوندی بهاره! انقدر خندیدم فک درد و دل درد گرفتم
    • بهاره A1 ۰۹:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۴
      13 1
      ممنون از لطف دوستان.خدارو شکر وسط این همه مشکل لبخندی به لبتون اومده با این کامنت.شاد باشین.
  • فرزند امام IR ۱۸:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۳
    صدا وسیما در زمینه حجاب کاملا ظاهرگرایانه عمل می کند، از یک طرف نسبت به معلوم بودن اتفاقی زیر چانه حساسیت شدید نشان می دهد، از طرف دیگر از نشان دادن جر و بحث شدید، همراه با الفاظ نامتعارف یک دختر و پسر که به ظاهر نا محرم هستند و طبق موازین دینی متعهد به رعایت حدودی هستند، هیچ گونه ابایی ندارد (اشاره به سریال خروس امشب و صحنه جر و بحث ملیکا شریفی نیا و یوسف تیموری). از اما کاظم روایت کردند که بزرگترین آفت جامعه دینداران ظاهرگرایی ست. ظاهر گرایی در زمینه حجاب و پوشش آفت صدا وسیا و تا حدودی جامعه ی ماست.
    • محمد IR ۲۱:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۳
      96 11
      خجالت بكش باو . 2 تا ديالوگ گفتن . جرم كه نكردن ميگي نا محرم . خلاف شرع كه نكردن . دو تا ديالوگ گفتن فقط. يه كم بايد تلويزيون رو آزاد تر گذاشت . يكي جداً جواب بده ***** چرا در سريال هاي زمان رهبري امام خميني ره ، زن ها از كاور استفاده نميكردن ؟ *****
  • بی نام IR ۱۸:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۳
    81 9
    بابا توی این سریال اینقدر دیالوگ ها و اتفاقات عجیب و غریب می افتند که دیگه این یکی جای تعجب ندارد.
    • بی نام IR ۲۱:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۳
      13 1
      کلا آقای نعمت الله از دیالوگای عجیب غریب خیلی خوشش میاد حالا این چون دیگه سوپر عجیب بود خیلی به چشم اومد ولی کلا فیلماشون پره از این دیالوگا...نمی دونم آدمای داستانای نعمت الله تو دنیای واقعی هم پیدا می شن ؟ کاری با این دیالوگ ندارم باقی کاراشو می گم
  • مسیح A1 ۱۸:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۳
    این سریال به قدری قوی است که کلا مهمترین رقیب سریال «عمر گل لاله» در این شب هاست ! :))))
    • بی نام IR ۰۶:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۵
      5 4
      عزیزم عمر گل لاله خیلی وقته تموم شده !
  • الهام IR ۱۸:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۳
    83 28
    واقعا که چه گیر بیخودی رفیق شما احیانا تو زندگیتون شکست عشقی خوردی یا گیری داری کلا زندگی رو سخت نگیر بگو خــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــب!!!!!!!!!!!!!!!
    • بی نام IR ۲۱:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۳
      14 11
      شما هم مثل اینکه این فیلم آبکی زیادی روت تاثیر گذاشته
  • افسوس A1 ۱۸:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۳
    98 10
    بهتره یادی کنیم از کارگردان های طنز که تا چند سال پیش با کارهای خوبشون خاطره های ماه رمضون رو شیرین تر میکردن و الان بدلایلی کار نمیکنن برای سیما.رضا عطاران.مهران مدیری.مهران غفوریان و ......
    • بی نام A1 ۱۵:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۵
      2 3
      دلم از کارهای طنز بامزه و پر محتوای اونا میخاد میخام میخاهیم وخواهیم خواست .
  • رعنا IR ۱۸:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۳
    69 7
    واي انقدر خنديدم كه نگو خيلي با حال بود.
  • بی نام A1 ۱۹:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۳
    45 34
    اینجوری که شما نوشتین که نگفت، گفت با روسری خوابیدی؟ خوب راست گفت دیگه موقع خواب مگه با روسری می خوابن؟
    • بهاره A1 ۱۹:۲۶ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۳
      156 9
      ببخشید پس تا حالا این زنها تو سریالها با روسری میخوابیدن معنیش چی بوده؟!!یعنی همشون خودشونو به خواب زده بودن و دلشون اشوب بوده و...؟!! شما سریالهای ایرانی میبینی؟!!موقع خواب تو سریالهای ایرانی با روسری که سهله با چادر و جوراب و پیراهن استین بلند و دامن بلند تا نوک پا و ..........هم میخوابن!یعنی باید بخوابن!تازه تو چله تابستونم باید پتویی ضخیم بکشن رو خودشون! البته چون اینجا ایرانه! تو سینما میتونن کمی بهتر و راحت تر بخوابن!!!به خصوص اگر فیلم مال ده نمکی باشه میتونن غلیظ!!!هم ارایش کنن..کلا روابط و شرایط حاکمه نه ضوابط!ا..افتاد؟:دی
    • س A1 ۱۹:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۳
      39 0
      عجب...نمیدونستیم!!!!!!!!!!!!
    • بی نام IR ۲۲:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۳
      12 2
      به بهاره : معنیش این بوده که همشون خودشونو زده بودند به خواب...چون واقعا با این دم و دستگاه مگه خسته ی کندن کوه باشی که خوابت ببره
  • ریحانه IR ۱۹:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۳
    52 17
    واقعا قشنگ بود مثلا نمیتونست بگه از کی با چراغ روشن میخوابی ؟ متاسفم واسه صدا و سیما
  • بی نام IR ۱۹:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۳
    33 9
    دیالوگ جالبی نبود.پر از ابهام ....
  • اردلان A1 ۱۹:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۳
    45 10
    آقا بازم به این چیزا گیر بدید ملتم هی زیرش نظر بدند. بگو خب
  • شعله IR ۱۹:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۳
    64 1
    شما فقط از ديد يك طراح صحنه به سريال ها توجه نكنيد؛ مثلا همين امشب دربيمارستان بعد از اينكه به اردلان اجازه ترخيص مى دهند نشان مى دهد كه دخترش به تنهايى به منزل مى رود وفردا صبح هنوز دو دوست در حياط بيمارستان به هم حرف مى زنند( فكر كنم اشكال از تدوين بوده است) جالب تر راننده رها است كه. كنار خيابان ايستاده وهمه اتفاقات را مى بيند حتى وقتى كه جنازه رابي ونمى اورند از جايش تكان نمى خورد تازه شب به اردلان خبر مى دهند! خانم مدير مدرسه در قسمت قبل به جاى اينكه درجواب موبايل توضيح دهد كه اينجا جا مانده است، اسم وفاميل خود را به فرد نا شناس معرفى مى كند..........
    • بی نام IR ۲۱:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۳
      16 1
      کلا اونی که نباید بشه می شه...عقل سلیم تو شخصیتای این فیلم زیاد به چشم نمی خوره
  • ترک تهرونی IR ۱۹:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۳
    35 40
    سلام ایستادن تو روی پدر و مزخرف گفتن ،شکستن قبح این مسایل از بی حجابی بدتراست اشاعه این مسایل نتیجه اش بدتر بی حجابی است
  • رضا IR ۱۹:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۳
    44 28
    آقای فروتن اگه یکم دقیق تر و بهتر فکر کنید این دیالوگ اونجور که شما میگید "مشعشع و ساختارشکنانه غریب" نیست!! مشکل از تحجر شماست که این دیالوگ باعث شده از سر شب تا کنون در شگفت به سر ببرید!!!!
  • منصور نوین IR ۱۹:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۳
    25 59
    آقای پیام فروتن نویسنده محترم، منظورش از آرایشتو پاک کن یه پدر به دختر تو فیلم یک پیام بازرگانی به خانواده ها و مخصوصا پدر هاست که میخواد بگه در مقابل رفتار های غلط و نحوه بیرون رفتن دخترانتان به بیرون ساکت و بیتفاوت نباشید در این فیلم میخواد به در بگه که دیوار بشنوه اتفاقا خیلی هم رویکرد خوبیه. تو این زمان که بعضی ها در خیابان ها دارن هر جوری دلشون میخواد ظاهر میشن و بعضی ها هم فراموش کردن امر به معروف و نهی از منکر را منظور فیلم اینقدر پیچیده نبود که بخواین براش اینقدر متعجب بشین. اینکه مادر به دختری که خود را به خواب زده بود گفت از کی تا حالا با روسری میخوابی کنایه ای از این بود که خودم میدونم خودت رو به خواب زدی وگرنه آدم با روسری نمیره تو رختخواب این هم مثل مورد قبل اصلا پیچیدگی نداشت
  • برهان راشدی A1 ۱۹:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۳
    24 13
    آفرین مرحبا.به این میگن اطلاع رسانی دقیق سریع و بی نقص.
    • بی نام IR ۲۰:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۳
      17 3
      لطفا اقاى فروتن در سازمان هاى نظارتى وترجيحا بانك استخدام شود!
  • بی نام A1 ۱۹:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۳
    64 10
    ای وا مصیبتا الان ما باید چه کار کنیم که این دیالوگ گفته شده دیگه چطوری توی دنیا سرمون رو بلند کنیم وقتی که این حرفها زده شده دیگه چطور باید به اختلاس ها و دزدی ها رسیدگی کنیم با این حرفی که زده شده پس دیگه اشکالی نداره هر روز توی یه روزنامه که با پول مردم چاپ میشه به زمین و زمان فحش داده بشه، دیگه کی روش میشه از فقر و بدبختی مردم حرف برنه وقتی همچین دیالوگ "ساختار شکنی" گفته شده
  • میوه EU ۱۹:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۳
    40 5
    واقعا که ! توی این سریال این همه مدیر و معاون یک مدرسه دخترانه توسط یک بچه پولدار تحقیر شده اند ولی کسی ندیده اما به خاطر ....... خدا حافظ فرهنگ
    • بی نام IR ۲۳:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۳
      9 4
      مدرسه ای که نشون می ده که واقعا فضاییه مگه تو مدرسه دخترونه یه مرد می تونه به این راحتی وقت و بی وقت اومد و رفت کنه ؟ واقعا اینگونه نیست!
  • حمید IR ۱۹:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۳
    40 6
    منم خیلی تعجب کردم حدس زدم رسانه ای بشه!!
    • بی نام A1 ۱۹:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۳
      41 7
      هوشت تو حلقم!
  • مسعود IR ۱۹:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۳
    73 1
    همه تعجب کردیم. موقعی بلند شد باید دیالوگش این میشد: آخه نمیشه جلوی دوربین رسانه میلی بی روسری خوابید.
  • بی نام A1 ۱۹:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۳
    22 2
    آقای فروتن سخت نگیر ایهام داشته خواسته بگه ما هم می دانیم که کسی با روسری نمی خوابه اما ... آره برادر
  • عارف A1 ۱۹:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۳
    23 28
    حالتون خوبه؟ وای به حالتون با این طرز فکر. حالم از مطالبتون بهم خورد.
  • شهاب A1 ۱۹:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۳
    21 2
    مثال نوشته های سعید نعمت الله که به نظر می رسد از نوادگان سعدی علیه الرحمه بوده یا شاید هم فقط بوستان و گلستان را مطالعه نموده کمتر در ادبیات معاصر استفاده می شود.... تعداد "که" هایی که در متن بکار می رود و نثر مسجع و مرصع و ایهام و ایجازها اصلا ربطی به دوران ما ندارد و نباید بکار گرفته شود یا دست کم متعادل شود.. به نظر بنده باید آقای نعمت الله که توانایی قصه پردازی و داستان سراییش خوب و در حد تلویزیون ملی ایران ! است بهتر از نحوه نوشتار و نگارش قدیمی رو به نگارش جدید و متناسب با سوژه اش بیاورد.... سخن زیاد و مجال کم....
    • بی نام IR ۲۱:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۳
      7 2
      من که نمی تونم با قلمش ارتباط برقرار کنم...در حدی نیست که باعث بشه کاراشو نبینم چون به قول شما قصه پردازیش خیلی خوبه ولی گاهی لحن کلام شخصیت ها تو ذوق می زنه
  • رضا RS ۱۹:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۳
    11 4
    من فحش دادم با دهانی باز مانده!!
  • بی نام A1 ۱۹:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۳
    30 0
    خبر بخوای نظرارو بذاری و یه عده بیکار مثل خود منو بذاری سرکار با خبر و کامنتها به بهترین نحو اینکارو میکنی ها!ساعت از 12 گذشته نظر رو نفرستاده تاییدش میکنی و پاسخ و..!ولی وای به روزی که واسه یه خبر نخوای کامنت بگیری یا روی مود عدم تایید باشی!واسه یه دیالوگ یه خطی بلافاصله نقد و کامنت و مثبت و منفی بازی !..ولی گاهی واسه خبر خیلی مهم سخت گیری عجیب و لزگی زدن رو اعصاب و عدم تایید و گاهی حتی خبر بدون بخش نظرات!!
    • شعله IR ۲۰:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۳
      11 0
      حرفتان كاملا بجا است . احسنت
  • کار گردان IR ۱۹:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۳
    53 1
    فرداشب این قسمت رو اصلاح میکنم.بدون روسری میخوابونیمش
    • بی نام IR ۲۰:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۳
      10 1
      میگن نظرت چیه کلا این سکانسو حذف کن همه راحت میشن!!!
  • جواد EU ۱۹:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۳
    29 7
    بابا یکم جنبه داشته باش حالا که طوری نشده روسرشو هم که در نیاورده.فقط حرفشو زده خواسته دخترش راحتتر استراحت کنه.فقط یه سوال داشتم نویسنده این مطلب بسیار مهم و حیاتی با کیهان همکاری نمیکنه.یعنی حال میکنم دیگه نگرانی تو زندگی نداره جاش وسط بهشته.
  • بی نام IR ۱۹:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۳
    15 3
    بابا کمبود
  • بی نام DE ۱۹:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۳
    18 7
    از بس حرف دروغ شنیدید گوشتون به شنیدن حرف راست عادت نداره! کجای این سوال دروغ یا نامفهوم هست؟
  • رویا RS ۱۹:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۳
    31 1
    من بیشتر از این تعجب کردم که این خانم از پیش برادرو پدرو مادرش اومد داخل اتاقش یعنی پیش اونا هم روسری سرش بود؟؟؟
    • بی نام IR ۲۳:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۳
      12 0
      نه روسری سرش نبود من که روسری ندیدم فقط موقع خواب سرش کرد که مامانش یه حرفی واسه گفتن داشته باشه اونم فقط به همین دلیلی که گفتم
  • بی نام A1 ۱۹:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۳
    58 6
    يعني مسخره تر از سريالهاي ايراني نيستش ها. با حجاب بودن تو خونه خودشون،. بيرون امدن زن و شوهر از اتاقهاي جدا هنكام صبح،......
    • بی نام JP ۲۱:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۳
      14 1
      جالبه که خارجی ها باور می کنند و از ایرانی ها سوال می کنند چرا در ایران زن ها با روسری می خوابند؟
  • طرفدار سریال مادرانه و عذاب وجدان شما IR ۱۹:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۳
    17 22
    واقعیت گفته دیگه از خانوما می پرسم کی با روسری می خوابه نه خداییش بگین؟؟ما ایرانی ها با حقیقت مشکل داریم ما بایستی دروغ بشنویم وبگیم در ضمن بهترین سریال و واقعی ترین سریال همین مادرانه است همین کارا رو کردین مملکت شده پر معتاد و اراذل و اوباش چیزای بی اهمیت بزرگش کردین و چیزای بزرگ وکوچیک خجالت بکشین.
    • سحر A1 ۲۰:۱۱ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۳
      23 4
      عزیزم ما وقتی هم پدرمون رو بعد از مدتها میبینیم در اغوشش میگیریم و میبوسیم .لطفا اینها رو هم بگید که از این به بعد نشون بدن....
    • بی نام A1 ۲۰:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۳
      23 8
      هوش شما و اون دوستی که بالا گفتن انقدر دروغ شنیدین به راست عادت ندارین و جواد خان همه با هم تو حلقم!! عزیز جان شما متوجه نشدین مشکل روسری نیست؟!همه ما میدونیم این سوال عادیه.همه میدونیم خانومها حتی با حجاباشم با روسری نمیخوابن معمولا!مشکل اینجاست که این دیالوگ با سریال ایرانی که توش خانومها همیشه و همه جا روسری دارن همخوانی نداره!گرفتین چی شد؟!! مشکل روسری داشتن و نداشتن و خوب بودن و بد بودنش نیست.مشکل اینه که تو سریال ایرانی نباید این سوال رو پرسید چون مسخره است و جوابش از پیش تعیین شده!
    • بی نام IR ۲۱:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۳
      7 3
      بی نام : و جالب اینه که 80-90 % کسایی که نظر گذاشتن همین برداشت اشتباه رو کردن...باور کن اینا ناشی از توهم توطئه و حس قوی مخالفته
    • محمد IR ۲۲:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۳
      4 2
      البته نبايد فراموش كنيم كه بازيگران فقط در نقش هايشان محرم هستن . چرا ؟ چون اين روزا كه زادواج با دختر بزرگتر و 15 سال اختلاف مد شده فرض كنيد پسري در نقش در آغوش مادرش بره . اصن ...
    • بی نام A1 ۱۷:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۴
      1 0
      آقای بی نام و سحر خانوم ما نمی گیم که تو سریال نشون بدن من کل اجتماع رو می گم من با نظر این بی نام که از ما اتنتقاد موافقم می گم به چیزای الکی الکی گیر ندیم.
  • بی نام IR ۲۰:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۳
    19 7
    خداییش بگو جناب، تو وقتی میخوای بخوابی یا کت شلوار پولو خوری میخوابی ؟؟/
  • بی نام IR ۲۰:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۳
    96 4
    على مطهرى هنوز زنگ نزده به ضرغامى؟
    • سارا A1 ۲۰:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۳
      28 2
      مطهریو خوب اومدی
  • بی نام A1 ۲۰:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۳
    37 4
    میدونی تابلو تر از این دیالوگ چی میتونه باشه؟ این که تو خبر آنلاین بنویسنش ما هم نظر بدیم!
  • م US ۲۰:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۳
    23 12
    منم ماادرم با ررررررررروسری می خواابه مگه چیه
  • 1 A1 ۲۰:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۳
    37 4
    واقعا كه چي .........دنبال چي ميگردين اخه با اين حرفا...
    • بی نام IR ۲۳:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۳
      10 2
      دنبال چیزی نمی گردیم. مگه همیشه باید جدی باشیم و دنبال چیزی بگردیم؟ نکته بینی آقای فروتن خنده به لبهامون آورد. طنز از تناقض ها درست می شه.
  • سيدجمال A1 ۲۰:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۳
    19 9
    واقعا نویسنده این مطلب یا از بدون سوژه بودن این مطلب رو نوشته یا اینگه ذهن بیماری داره ؟ همین کارها رو می کنید که کشور عقب مونده ای شدیم !!! به جای فکر به مسائل اساسی و درست چسبیدید به نوشتن حرف بیخودی .
  • بی نام A1 ۲۰:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۳
    28 0
    ای بابا بیخیال! وقتی توی فیلم های ایرانی زن و شوهر اتاقشون جداست...!
  • سعیده IR ۲۰:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۳
    17 0
    حالا مثلا دیگه....ینی من فهمیدم خودتو به خواب زدی و این حرفا!!! سخت نگیرید....
  • بهرام EU ۲۰:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۳
    11 13
    واقعا متعجبم از شما جماعت پوچ مغز واقعا این دیالوگ چه چیزی داشت که بیاین به خاطرش اینقدر بحث کنید به دنبال کدامین قصه و افسانه میگردی ... !!!
    • بی نام A1 ۲۳:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۳
      6 3
      درس حرف بزن يارو تو خوبي....
  • ش A1 ۲۰:۲۶ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۳
    14 1
    صدا و سیما که کنار شما خودتم سوتی کم نداریا !!
  • سارا A1 ۲۰:۲۶ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۳
    30 4
    شما هنوزم صدا وسیما رو دنبال میکنید!؟
  • هادی FR ۲۰:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۳
    23 2
    کی روسرتو از پشت برات میبنده مادر قبقبت تو خواب معلوم نباشه؟
  • بی نام IR ۲۰:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۳
    39 4
    هیچ توجه کردید! جالب تر از همه اینکه کارگردان برای نشان ندادن بدن اردلان در بستر مجبور شده جراحت پهلوی بازیگر را روی تی شرت پانسمان کند. این دیگه نوبره والا!
    • بی نام IR ۲۱:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۳
      22 0
      تی شرتشو پاره کرده بود در قسمت زخم من دقت کردم و دیدم :)
  • بی نام A1 ۲۰:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۳
    21 0
    ای دریغا مملکت رفت
  • زهـــــرا A1 ۲۰:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۳
    13 2
    نظرارو نخور خبر قباحت داره
  • مهدی IR ۲۰:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۳
    22 2
    اتفاقا به نظر من دیالوگ جالبی بود.حداقل توی یک صحنه از فیلم هم که شده توجیه منطقی برای سرکردن روسری در داخل خانه هست.اما ای کاش قلم به دست ها مشکلات مردم رو با این سرعت پیگیری میکردند.
    • بی نام IR ۲۱:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۳
      8 2
      از زاویه دید شما بسیار خوشم اومد نکته ظریفی بود
  • ه A1 ۲۰:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۳
    11 3
    آقای فروتن صدا و سیما که هیچی یه اتفاقاتی تو سریالهای ایرانی و شبکه نمایش میوفته از تعجب دهنت باز میمونه مثلا تو رالی ایرانی من نفهمدیم چطوری این مجموعه از ارشاد مجوز پخش گرفته اونم از طرز رفتار و صحبت حسنی و شاکردوست باهم حالا اگه دوتا آقا بودن یه حرفی ...کلا همه چی اینطوریه دیگه ...ولی در جواب مریم باید میگفت از زمانی که رعنا با کله شکسته و کلا بدن شکسته تو بیمارستان هروقت هرکی سرزده وارد اتاق میشه با حجاب کامله!!
  • کیا IR ۲۰:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۳
    26 3
    مادر به دختر از کی تا حالا با روسری میخوابی؟؟؟؟؟ !!!!من انتظار داشتم همچین جوابی بشنوم من همیشه توی فیلمهای جمهوری اسلامی با روسری میخوابم :)) یا اینکه بگه مگه تا حالا بدون روسری هم خوابیدیم که این دفعه ی دوم باشه؟؟ خخخخخ
  • بی نام US ۲۰:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۳
    20 6
    از کی تا حالا کاسه داغ تر از آش شدین؟ اسلامتون فقط به گیر دادن به چند تار مو بیرون افتاده از روسری خلاصه می شه، و گرنه خودتون بهتر می دونین چه جور مسلمانایی هستین.
    • بی نام A1 ۲۰:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۴
      2 2
      اسلامتون؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ اسلام دین همگانیه. دلیل نداره به خاطر سهل انگاری پبروانش زیر سوال بره لطفا به عقاید دیگران توهین نکنید این که دین الان جنبه سیاسی پیدا کرده لطمه بزرگی به اسلام زده ولی این ربطی به اصل دین نداره . اقا یا خانوم محترم اسلام مث تمام ادیان الهی (مسیحیت یهودیت و ...) قابل احترامه و توهین به اون خلاف اخلاقه
    • ایرونی IR ۰۹:۱۱ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۵
      1 3
      اسلاممون !!! ببخشید یعنی شما که الان اون ور تشریف بردین دیگه مسلمون نیستید ؟؟؟!!!بد نیست گاهی وقتا خودتونو تو اینه نگاه کنید بلکه شاید چیزی یادتون بیاد؟؟!!
  • بی نام IR ۲۰:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۳
    24 7
    جدا از محدودیتهایی که در ساخت سریالهای ایرانی وجود داره.عجیبترین و تصنعی ترین چیز در سریالها و فیلمهای ایرانی اینه که زنها با روسری میخوابن و جلو شوهراشون ظاهر میشن!حالا این بیچاره هم توی دیالوگش واقعیتش رو گفته.نمیدونم نویسنده این مطلب کجا و چطوری زندگی میکنه که اینطور حرفی میزنه؟! همه ی ما در خانه خواهر و مادر و همسر داریم.خداوکیلی از بین شما خوانندگان این متن چند نفر وجود داره که خواهر و مادر و همسرش در منزل با روسری میخوابه و جلو شوهرش روسری سرش میکنه.!؟؟؟!!!!!مدیونی اگه نظر من رو منتشر نکنی!
    • بی نام IR ۲۱:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۳
      17 7
      وقتی شرایط تلویزیون اینطوریه که یک خانم در همه ی مواقع حتی خواب باید روسری به سر داشته باشه گفتن چنین دیالوگی زیاد جالب نیست...نویسنده می توانست برای اینکه مفهوم اصلی دیالوگ که آگاهی مادر از خواب نبودن دخترش بود را به نحو دیگری بیان کند تا اینقدر تصنعی و نچسب نباشد
    • بی نام JP ۲۱:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۳
      19 4
      برای همین مردم حریم سلطان . شمیم عشق می بینند
    • محمد IR ۲۲:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۳
      9 24
      بدون نام دوم : لطفاً بازيگران خانم رو هم همانند مادر و خواهر خودتون واسشون ارزش قائل شيد . شما راضي هستي مادرت بدون حجاب در تلويزيون ظاهر شه كه نقش طبيعي به نظر بياد . البته جسارت نباشه دوست عزيز.
    • بی نام IR ۲۳:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۳
      7 2
      آقای محمد منظور من به هیچ وجه زیر سوال بردن حجاب نیست زیرا با تمام وجودم به آن اعتقاد دارم . حرف من چیز دیگری بود من از این منظر قانون صدا و سیما به قضیه نگاه کردم که اجازه ی چنین امری را نمی دهد که اگر اجازه بدهد هستند کسانی که بازی کنند . می گویم وقتی این قانون وجود دارد فارق از درست یا غلط بودن آن چرا با چنین دیالوگ تصنعی باعث دلزدگی مخاطب می شوید...و یک سخن به شما هیچ وقت حرف آخر را اول نزنید یعنی بر اساس برداشت خودتان حرفی نزنید که باعث شکستن دلی شود 1 % احتمال دهید که شاید برداشت شما اشتباه بوده
    • محمد A1 ۱۴:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۴
      3 2
      بدون نام : من برعكس تو اصن دفاعي از حجاب نميكنم . مخالف سرسخت پوشش گوني مانند و كاورتوي سريال هام. ولي ميگم اگر قرار باشه از بازيگراني استفاده شه كه واسشون مسئله نباشه هر نقش و هر خط قرمز و بي حجابي ، دوباره همون شرايط انتخاب بازيگر از سليقه خاص جامعه مثل قبل انقلاب پيش مياد . كه بگن هركي چيز تر باشه بازي ميكنه . و ... . هنر به همه مردم تعلق داره.
    • بی نام IR ۲۱:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۴
      4 1
      آقای محمد من اصلا نمی گم حجاب از تلویزیون حذف بشه ! می گم الان که حجاب هست گفتن چنین دیالوگی مسخرس همین
  • محمد هادی IR ۲۰:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۳
    27 2
    و بعد از این دیالوگ من به تلوزیون خیره شدم، و سپس در افق محو شدم...
  • محسن IR ۲۰:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۳
    22 12
    از یادداشت‌های بی معنای شما خوشم نمیاد.
  • بی نام A1 ۲۰:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۳
    22 10
    ما سالهای قبل در ماه رمضان ماهواره نگاه نمیکردیم ولی امسال سریالها انقدر مزخرف شده که دیگه تلوزیون ملی را نگاه نمیکنیم
    • بی نام A1 ۲۲:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۳
      15 12
      افرین به تو،ولی خدایی یه سوال میپرسم صادقانه جواب بده دودکش و مادرانه بهترن یا سریال های ترکی ،در ضمن جهت اطلاع پارسال شاه کار فلورا سام و خداحافظ بچه پخش میشد پیارسالم فستیوال شیاطین بود و سال قبلشم همشون تلخ بودن،هر چند که نق زدن و پز روشن فکری سال ها ست در این مملکت مده
  • ه A1 ۲۰:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۳
    16 5
    یکی از جکهای دیگه این سریالم بازی مادر فراهانیها در نقش یک قدیس اون یکیشم رفتار مهربانانه پرسنل مدرست که اگه دوتا از این ناظمها و مدیردتر و ما تو مدرسه هامون داشتیم کلی از مشکلات حل میشد...من نمیفهمم چرا تو تمام سریالهای ماه رمضون یه روحانی مثل ثانی یا حتما شهید و مجروح شیمیایی باید باشه مثلا حالت معنوی میده ؟؟امسال که واقعا سریالها از همه سالها خیلی بدتر بود مثلا شخصیت اردلان اول میخواست نشون بده ورزشکاریو خشنه اما اصلا کار خاصی نمیکنه هر اتفاقی میوفته دوساعت گریه میکنه مثلا فهمید دخترش معتاده یا دخترش سفته هاشو دید ..دودکشم بیشتر به درد عید میخوره وقتی فیلم ندارن چرا پژمانو پخش نکردن؟؟
  • بی نام IR ۲۰:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۳
    44 5
    من که پیشنهاد میدم بخاطر این فاجعه بزرگی که اتفاق افتاد ازاین به بعد در سریالهای ایرانی کلا دیگه زنها نخوابند که نویسنده محترم این مطلب کمتر شگفت زده بشن.
  • بی نام A1 ۲۰:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۳
    12 38
    من مادرانه رو خیلی دوست دارم .بهترین سریال امسال و حتی چند سال اخیره ماه رمضونه
    • بی نام IR ۲۲:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۳
      8 1
      اینو باید تو اون نظرسنجیه که بهترین سریال ماه رمضونو از دید مردم معرفی می کرد می گفتی
  • نایب IR ۲۰:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۳
    34 1
    حالا اصلا چرا مادره اینقدر صبر کرده تا دختره بره تو رخت خوابش بعد بپرسه از کی تاحالا تو با روسری میخوابی؟ خوب میتونسته مثلا سر میز شام بپرسه از کی تاحالا از پدر و برادرهات رو میگیری!!! هان؟ اینطوری طبیعی تر نبود؟؟؟ کسیم شک نمیکرد....
  • بی نام IR ۲۱:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۳
    17 3
    واقعا اینوخیلی خوب اومدین...البته غیر از تاریخی ترین باید عنوان مضحک ترین رو هم بهش داد...واقعا با این دیالوگا به شعور مردم توهین می کنند...ممنون که به این موضوع پرداختین
  • بی نام IR ۲۱:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۳
    13 4
    چرا کامنت من رو نمیذاری؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
  • یوسف علیخانی A1 ۲۱:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۳
    12 2
    بگو خب!
  • بی نام IR ۲۱:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۳
    24 1
    می دونین تو دیدن فیلمای ایرانی خیلی باید قوه ی تخیل آدم قوی باشه اونا یه چیز نشون می دن ما باید یه چیز دیگه برداشت کنیم خوبه خب حداقل این کمک رو به مردم می کنند که قوه تخیلشون رو تقویت کنند ممنون
  • بی نام IR ۲۱:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۳
    19 2
    اتفاقا این واقعی ترین وحقیقی ترین دیالوگ بود و در ضمن تلنگری بود ،اصلا دو پهلو بود ،ببخشید این رو میگم انگار متلک بود
  • بی نام IR ۲۱:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۳
    10 1
    آقای فروتن فکر کنم وقتشه سوژه ها وتیتر های جالب تری را برای ما بگذاری چون بازم فکر می کنم پتانسیلش رو دارید.ممنون.
  • بی نام IR ۲۱:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۳
    12 2
    چرا بهمون حقوق نمیدن!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!اینا رو وللش
  • اميرما EU ۲۱:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۳
    6 4
    تو هم خيلى بيکارى,تز عليخانى انتقاد کردى,گفتى تا تنور داغ ادامه بدم
  • بی نام A1 ۲۱:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۳
    21 16
    کی میبینه؟ من که 5 سالی هست تلویزیون ایران را نگاه نمی کنم. فقط چند بار نود دیده ام.
    • ممد A1 ۰۴:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۴
      17 11
      فهمیدیم ماهواره دارین . تو بشین همون سریالای چرتو ببین کاری به بحث ما نداشته باش....سریال فقط هوش سیاه
  • حسین A1 ۲۲:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۳
    30 1
    یعنی جداً بیشتر خوانندگان این مطلب که کامنت گذاشتن اصلاً نفهمیدن منظور نویسنده چیه ! یعنی اصلاً نفهمیدن ها ! بابا این بدبخت میگه وقتی نمیشه تو تلویزیون آرایش غلیظ نشون داد چرا دیالوگی داریم که میگه دخترم آرایشتو پاک کن وقتی گریمور اصلاً آرایشی اجرا نکرده چیو پاک کنه که بیننده بفهمه ! یا وقتی نمیشه بازیگر خانم بدون روسری باشه چرا دیالوگ مادر اینه که چرا با روسری خوابیدی ؟ مگه میشد بدون روسری بخوابه آخه ؟ خلاصه نویسنده ی متن باید بفهمه چیزیو که نمیشه نشون داد ننویسه و کارگردان هم بفهمه چیزی که نشون نداده بازیگراش مطرح نکنن یعنی واقعاً اینقدر فهمش سخته ؟
    • بی نام IR ۲۲:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۳
      19 3
      خودتونو خسته نکنید تو یکی از نظرا یکی از کاربرا به نویسنده ی این متن گفته بود متحجر ! از این برداشت وارونه تر؟!
    • شعله IR ۰۸:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۴
      3 1
      اقاى حسين خودت را ناراحت نكن اكثرا دارن با هم شوخى مى كنند! حالا شما هم بيكاريد؟ خوب وارد بازى شويد. اين قسمت را جدى مى نويسم : مردم از اينكه بعد از مدتها جايى براى بيان نظرات واحساساتشان يافته اند ومى توانند بازخورد مثبت ومنفى انرا هم ببينند راضى هستند به همين دليل به شوخى يا جدى وارد بحث مى شوند. خود من سال ها قبل در يك سريال ديدم اقايى ازمنزل خود خارج شد وبه طبقه ى بالاتر رفت ولى در سكانس بعد لباسش عوض شده بود ، در ان زمان نمى شد به اين راحتى بى دقتى عوامل فيلم را تذكر داد به همين دليل حالا از اين بحث ها ناراحت نمى شوم حتى درصورتى كه باب ميل من نباشد.
  • حامد A1 ۲۲:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۳
    11 3
    این دیالوگ به حدی اروتیک و تحریک برانگیز بوده که بر اساس گزارش های گروهی آمار تجاوزهای گروهی سیر صعودی گرفته و هر لحظه بر آن افزوده می شود!!!
  • بی نام IR ۲۲:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۳
    27 0
    حتما دو تا روسری سرش کرده بوده خب منظور مامانش اون روسری دومیس وگرنه مگه شما نمی دونی اون روسری اولیه جزء اجزای بدنشونه
    • بی نام IR ۰۸:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۴
      14 0
      مگه توپ پلاستیکیه که دو لایه باشه!
    • بی نام A1 ۱۴:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۴
      6 0
      عالی بود :))))))
  • سلام IR ۲۲:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۳
    9 0
    سوالللللللللللللللل چرا در آنچه خواهید دید دودکش چند شب قبل حرف از اسیری در سوریه زده شد به دست تروریست ها ولی در سریال سانسور شد توجه کردین
  • مهدی IR ۲۲:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۳
    4 2
    بابا بیخیال ...شما رو که ول کن عاشق این جور حرکتا هستید....جا نماز اب نکشید لطفا...
  • الهام IR ۲۲:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۳
    10 8
    یه جمله به شدت روشنفکرانه در کامنت ها دیدم "شما هنوز هم تلويزيون ايرانو نگاه مي كنين؟" نه اینکه دیدن سریال های عشق ممنوع عمر گل لاله حریم سلطانو و .... باعث تحکیم بنیان خانواده واحیای ارزش های اخلاقی در بینندگانش شده در نتیجه این فرد به شدت روشنفکر بسیار متعجبه که چرا هنوز عده ای از مردم سریال های غیر اخلاقی ایرانی رو میبینن برای همین سریع در قالب یک کامنت با کنایه خواسته میزان تاسفش رو از این کار هموطنانش بگه میدونید که تحقیقات جدید نشون میده گرایش مردم به سریال های ترکی باعث کاهش شدید طلاق در کلانشهرها شده بگو خــــــــــب !!!!!!!!!!!!
    • سارا A1 ۲۳:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۴
      3 1
      الهام خانوم حالا کی گفته اون سریالا خوبه اما سریالای ایرانم چرتن
  • بهار A1 ۲۲:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۳
    5 3
    مثلا صدا سیما میخواد ساختارشگنی کنه!؟!؟!؟!
  • بی نام US ۲۳:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۳
    6 3
    همه چیمون به همه چیمون میاد . قهقرای فرهنگ همینجاست . خوش امدید
  • یک رفیق قدیمی IR ۲۳:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۳
    6 4
    گاماس گاماس عبور از خط قرمز
  • علی IR ۲۳:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۳
    4 5
    سلام البته سوژه جالبی بود و همون لحظه من تو نت هم مطرح کردم و البته یک صحنه دیگه هم بود که اگه کامل می شد شوژه باحالی ازش در میومد اونم لحظه مسواک زدن (پدر داشت مسواک می زد و مادر اومد، پدر مسواک رو داد بهش تا مسواک بزنه ....) صحنه هایی که کمتر (البته من که ندیدم) تو فیلمای ایرانی دیده شده.
  • poorya A1 ۰۰:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۴
    13 0
    فقط میحواستم بگم دم اون کسی که این کامنت گذاری رو هندل میکنه گرم. خسته نباشی داداش یا آبجی
  • محبعلییزدی IR ۰۰:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۴
    7 7
    شکی نیست که صدا و سیما در رعایت حریم محرم و نامحرمی و عفت ورزی بسیار بد عمل کرده. اما خدا وکیلی از نظر خود شما این یک لینک "زرد" نبود؟ لینکی برای جذب بازدید کننده. کمکا انکه مطلب نگاه جامع نگری به این موضوع نداشت و کاملا سطحی و سلیقه ای نگاه کرده بود.
    • fatima IR ۱۱:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۴
      6 1
      لابد شما هم خیلی زردی که جذب شدی! بابا راست میگه دیگه... انقدر مسخره و عجیب و غیر قابل باور و جدید و همچین چیزایی بود که هر کی اون لحظه دید تعجب کرد، نمی تونست یه دیالوگ دیگه جایگزین کنه؟ مسخره س وقتی میبینیم شخصیت ها 24 ساعته روسری سرشونه بعد یکی بگه از کی تا حالا با روسری میخوابی؟ نویسنده دیگه بیش از حد میخواد خودش و خاص نشون بده... اما به چه قیمتی؟ یه سکته توی قصه و حس و حال بیننده؟ دقیقا مثل یه سکته بود این دیالوگ...
  • بی نام IR ۰۰:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۴
    11 1
    کاش تمام مشکل مملکت ما این بود
  • بی نام A1 ۰۲:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۴
    9 9
    واقعا حوصله دارید نگاه کنید؟؟؟
  • بی نام A1 ۰۵:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۴
    7 8
    برای کوته فکری تون متاسفم
  • کیوان A1 ۰۶:۲۳ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۴
    4 4
    از دقت نظر جناب اقای قروتن در حفظ ارزشهای اسلامی تشکر کرده در خواست می شود ایشان سر ممیز و سر سانسور فیلمها شوند و به طور کلی تصویر بانوان را چه بی حجاب و چه با حجاب را در فیلمها سانسور کنند کشتی منو فروتن با این وسواس و دغدغه حفظ ارزشها خدا قوت
  • عربلو A1 ۰۷:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۴
    7 11
    فقط يانگوم
  • بی نام EU ۰۷:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۴
    11 4
    این آقای نویسنده هر جوری شده فقط می خواد دیده بشه ظاهرن!!!
  • هادی A1 ۰۷:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۴
    11 5
    راست گفت، طرف محل کارش باید روسری باشه بعد که میرخونه هم باید روسری باشه! شب هم که میخواد بره بخوابه باید با روسری باشه! تازه مانتوشو رو درآورده باشه شاهکار کرده. جالبه، یک فیلم فلسطینی دیدم، زنه بیرون که بود حجاب داشت ولی وارد خونه که شد روسریش رو برداشت. باز این به واقعیت نزدیکتر بود.
  • سام IR ۰۸:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۴
    9 7
    من نمی دونم واقعا مشکل از کجاست ؟! آقای نویسنده شما که اینقده میدونی(!)بفرما این ریش اینم قیچی خودتون یه فیلمنامه بنویسید ببینم از مادرانه بهتر میشه یا یه برنامه بسازید تا جای ماه عسلو بگیرید! واقعا کاربعضی شده نق زدن و انتقاد نسازنده!و کار خوانندگان هم به به و چه چه به هرمطلبی که انتقاد می کنه همین که مادرانه وقتی شروع میشه اعضای خانواده من میشنن دور هم و چند دقیقه ای سعی می کنن به مشکلاتشون فکر نکنن واسه من و امثال من خیلیه آقا همین که با دودکش واقعا احساس می کنم آدمایی از جنس خودم رو دارم می بینم با خنده هاشون می خندم یعنی خیلی.. کسایی هم که کلا با تلویزیون مشکل دارن بهتره برن سریال های ماهواره رو ببینن تا اونجا کسی دیگه با روسری نخوابه ! و رو اعصاب ماهم راه نرن خواهشا خبر بچاپ
    • بی نام IR ۲۱:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۴
      5 0
      هر کس بسته به شغل خودش کار می کنه و قرار نیست چون من نوعی فیلمنامه نویس نیستم حق انتقاد نداشته باشم...اتفاقا مخاطب بیشترین حقو واسه انتقاد داره
  • ریز بین A1 ۰۹:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۴
    14 13
    خوش به حال خودمون که اصلا تلویزیون ایران رو نگاه نمی کنیم تا بخوایم ازش ایراد بگیریم!!!!
    • بی نام A1 ۱۰:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۴
      17 7
      وااای.واقعا؟!!!خوش به سعادتتون!چقدر بهتون حسودیم شد!!!.ای خدا یعنی میشد من جای ریزبین بودم؟!!الان یعنی واقعا هیچی از تلوزیون ایران رو نمیبینین؟!!یعنی میشه؟!نه!میشه واقعا؟!!وااای..اشک تو چشمام جمع شد..خدایا ما چقدر بدبختیم!!
  • کافه A1 ۱۰:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۴
    8 5
    آقا مطلبتون را دزدیدن دارن باهاش پز میدن اونم چه جوری برید ببینید http://caffecinema.com/tv/42-news-tv/12070-1392-05-03-19-07-00.html اسم نویسنده هم عوض کردن واقعا این قانون کپی رایت در این کشور کشکه
  • بی نام IR ۱۱:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۴
    15 1
    آره لابد متلک به ماها بود که آخه چرا با روسری نمی خوابیم! اصلا بنده خدا مادره منظورش این بوده از کی تا حالا بی چادر می خوابی! ما اشتباه کردیم.
  • هر کی مرغ میخوره ثروتمند A1 ۱۲:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۴
    10 5
    شما چرا به ای دیالوگ جناب سروان دودکش توجه نمیکنید که وقتی بچه میگه ما مرغ و جوجه میخوریم جناب سروان میگه پس شما وضع مالیتان خوب که از اینها میخوردی..یکی نیست که بگه دیگه مرغ خوردن هم نشان دادن آدم پولدار ........
    • بی نام IR ۱۸:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۶
      0 1
      قبول کنید که تا حدی شده...درسته الان دیگه مردم تو تب و تاب مرغ نیستند ولی اون موقع که یهو قیمتش رفت بالا شده بود
  • خلیش IR ۱۹:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۴
    4 4
    دوستان دقت کنین که این نقد برای سریال مادرانه هست نه برنامه ی ماه عسل! انگار بعد از اون نقد به جای جناب فروتن به برنامه ی ماه عسل خیلی ها بهشون برخورده و احتمالا فروتن عزیز اگر بخوان سلام و علیک هم بکنن بعضی این جا هستن که بخوان به اونم ایراد بگیرن. فروتن عزیز برای شما و قلم ماندگار و نقد منصفانه تون آرزوی موفقیت می کنم
  • بی نام IR ۲۱:۲۶ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۴
    6 10
    اگه در بخش طنز خیلی بهتر بود چون به عنوان طنز خیلی حال داد:))))
  • فرزاد A1 ۲۲:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۴
    2 7
    آقاى لطيفى كارگردان سريال دودكش عيد امسال در برنامه اى حضور داشتند و با قيافه اى حق به جانب ميگفتن سريالهاى تلوزيونى و سطح پائين آنها باعث رواج سريالهاى ماهواره اى شده استو ما ميتوانيم با توليد آثار خوب مقابله كنيم ( نقل به مضمون ) اما در عجبم كه ايشان بعد از توليد اثرى قابل بنام صاحبدلان به توليد اثرى سطحى و نازل بنام دودكش رو آورده اند كه با فرمايشاتشان در اون برنامه منافات دارد كه نشان از ضعف گسترده در تمام سطوح مديريتى و نويسندگى و كارگردانى دارد ، مردم باهوش ما برنامه اى چون ماه عسل را استقبال ميكنند اما سريالهاى آبكى كه هيچ تصويرى از زندگى واقعى مردم ارائه نميدهد را توهين به خود ميدانند، من تلوزيون ايران را بطور جدى نميبينم مگر اينكه كارى متفاوت باشد مثل پايتخت ،چاره تلوزيون خصوصيست
  • فرهاددددددددددددد IR ۱۱:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۵
    6 13
    آيا مشكل جوناي ما اينه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
    • ريما IR ۰۹:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۶
      0 5
      واقعاااااا.فيلماي ايراني ارزش ديدن نداره
  • م-ف IR ۱۲:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۵
    9 0
    سلام خدمت استاد فروتن...کاش فقط مشکل دیلوگها ی این سریال بود...برام جالب بود که تو اون قسمتی که رها میره خونه ی نایب و بعد میبینه نایب مرده و پشت کاناپه قایم میشه ...اینهمه پلیس جنایی و کاراگاه که مثلا اومدند بررسی کنند -که البته این سکانس رو نمیبینیم و کات میشه به پلمپ خونه-چطوری متوجه رها پشت کاناپه نمیشن؟ پس چطوری دنبال علت قتل و آثار به جا مونده از قاتل گشتن؟....
    • بی نام IR ۱۹:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۵
      10 0
      واقعا از این صحنه ها تو سریال زیاده ولی نمی دونم با این همه سوتی چرا هر شب این سزیال رو نگاه می کنم؟ یه قشنگیایی هم داره :)
  • باربارا IR ۱۴:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۵
    4 3
    حالا یک دیالوگ از دست ممیزی در رفته و شده بهترین دیالوگ سریال های این سال های اخیر، شما با کوته بینی و تنگ نظری خودت همه رو الکی حساس کن و بزن همه چیز را خراب تر از اینی که بوده بکن!
  • هستی A1 ۱۱:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۶
    6 1
    سعید نعمت الله بهترین دیالوگ نویسه، خوشم میاد از اینکه دیالوگاشو غلوآمیز می نویسه و این خودش یک هنره،وگرنه دیالوگ ساده نوشتن که کاری نداره. دیالوگ زیبا « مادر من زنی بود که حسرت یه رکعت نماز نخونده رو تو دل شیطون گذاشت»
  • بی نام IR ۱۳:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۷
    5 1
    بابا بي خيال
  • amitis IR ۰۸:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۸
    3 2
    این سریال هر چی که باشه از خروس بهتره!!
  • مانی IR ۱۷:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۸
    1 3
    واقعا ایراد اساسی تو فیلمنامه زیاد هست که البته ببینید این سریال در اصل 50 قسمتی بوده واسه ماه رمضون تو 30 قسمت خلاصش کردن.بهرحال من بنظرم آقای سلطانی نقش و دیالوگهایی که بهش دادن رو خوب بازی میکنه.صرف نظر از هرایرادی
  • زهرا IR ۲۳:۱۱ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۰
    4 1
    خجالت داره برای این مرد خرس گنده و اون زن فضوله محمدجواد.بچه ی طرف توی کماس و معلوم نیست توی اون لحظه بهوش میاد یا نه بعد طرف وسط بیمارستان داد میزنه و خاستگاری میکنه.حالا اینا هیچی اردلان مثل ذوق مرگا همچین سیخ میشه انگار بهترین هدیه ی دنیارو بهش دادن انگار نه انگار بچش معلوم نیست در چه حاله.حالم بهم خورد.یعنی تا حالا نشده بود انقدر از عشق و عاشقی توی یه فیلم و سریال ایرانی بدم بیاد.تنها سریالی که دیدن عشقِ بین شخصیت هاش فوق العاده قشنگ و لذت بخش بود..سریال ارمغان تاریکی بود که هر کی از اول تا آخر دیده از عشق دوتا شخصیت لذت برده و خوشش اومده.یه عشق سنگین و باوقار در عین حال همراه ویژگی های دیگه مثل شور و خیلی چیزای دیگه..اما عشق بین اردلان و مریم حال بهم زنه...
  • محمد A1 ۱۱:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۲
    1 0
    بابا بيخيال اگه اينجوري بخواين از تلوزيون ايران سوتي بگيريد كه اين سايتاي انترنتي سوتي بارون ميشه ولي خبر انلاينيا دمتون گرم سرعت عمل بالايي داشتين
  • فاتح IR ۲۲:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۴
    1 2
    آفای فروتن عزیز واقعا خوشحالم به این موضوع پرداخته اید موضوع یک دیالوگ ساده نیست بلکه سخن از شیوه ی زندگی دارد. ما که خانواده ی حزب اللهی نیستیم خواهرم با روسری می خوابد و اصلا هم عجیب نیست. با روسری خوابیدن اصلا عمل ناپسندیده و عجیبی نیست....
  • بهار A1 ۱۴:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۵
    3 1
    این اولین وآخرین سوتی این سریال نبود وبه احتمال صد وبیست درصد آخرین هم نخواهد بود. یکی نیست بگه اصلا تو اون خونه برای مریم زمان نامحرمی وجود داشت که روسری سر کرده بود باباش بود وداداشاش وقتی پیش اونا روسری سر میکنه خب با روسری هم میخوابه دیگه.
  • رها A1 ۱۵:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۵
    3 1
    مشکل اساسی اینه که فرهنگ و شخصیت سریالای ایرونی اصلا شبیه مردم سرزمین ما نیستن یا افراطی یا تفریط
  • بی نام A1 ۱۵:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۹
    1 2
    عالی بود
  • بی نام IR ۱۱:۲۶ - ۱۳۹۲/۰۵/۳۰
    1 1
    کاش می فهمیدیم ادبیات داستانی و دیالوگ های فیلم ها چه بر سر اندیشه های ما می اورند .کاش می فهمیدیم الگوی زندگی کودکان ما از همن هنر هفتم سربلند می کند .
  • احسن IR ۰۶:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۳
    1 1
    سلام.از اینکه شما اینقدر دقت کردید خیلی خوبه،ولی باید بدونیم اون فیلم میخواهد به مایک خانواده را نشان دهد تا ما با فیلم بیشتر انس بگیریم و اگر ان جمله گفتن که جمله ی خوبی نیس،انجامش که ندادن!!!
  • گمنام IR ۱۱:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۳
    2 1
    ببینید این جمله نشون میده مامان مریم همچینام زرنگ نیست چون اگه میومد میدید مریم بدون روسری خوابیده گول میخورد فکر میکرد خوابه و میرفت
  • بی نام A1 ۱۹:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۹
    0 3
    اگر خاطرتون باشه در این سکانس چراغ اتاق مریم زمان (شقایق فراهانی) روشن بود، بنابراین به نظر من باید دیالوگ به این شکل تغییر می کرد : "از کی تا حالا با لامپ روشن می خوابی؟" اینطوری هم نکته اخلاقی داشت؛ چون مصرف بی رویه کار خیلی بدیه! هم اینکه اصلا بحث حجاب و روسری و... مطرح نمی شد :)
  • بی نام IR ۰۸:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۵
    1 1
    منظور مامان مریم از اون جمله این بوده که میدونم خودتو به خواب زدی چون کسی با روسری نمی خوابد بعد باید توی فیلم های اسلامی چنین تصور کرد که فرد در خانه وزندگی روزمره از لحاظ پوشش آزاد است